Personlig planlægning og effektivitet
  • Forside
  • Mød tidligere kursister
  • Kommende datoer
  • Tips til personlig planlægning
    • Guide til Outlook
    • Hvad har personlig planlægning og The Sims tilfælles?
    • Vælg en S.M.A.R.T. planlægningsstrategi
    • Din personlige planlægnings værste fjende
    • Kunsten at evaluere
    • Lær at prioritere
    • Sådan tæmmer du din indbakke
    • Har du styr på dit workspace?
    • Bliv effektiv OG sund: Hold pauser
    • Gå på ferie med ro i sindet
    • Brug 3 minutters forberedelse på at få succes
    • Få overblik over næste uges opgaver
    • Hold fokus på én opgave
    • Skriv alle opgaver på samme liste
    • Hjælp til selvhjælp
    • Vær ikke altid perfektionist
    • Tør du sige hasta la vista, baby?
  • Spørgsmål?
  • Forside
  • Mød tidligere kursister
  • Kommende datoer
  • Tips til personlig planlægning
    • Guide til Outlook
    • Hvad har personlig planlægning og The Sims tilfælles?
    • Vælg en S.M.A.R.T. planlægningsstrategi
    • Din personlige planlægnings værste fjende
    • Kunsten at evaluere
    • Lær at prioritere
    • Sådan tæmmer du din indbakke
    • Har du styr på dit workspace?
    • Bliv effektiv OG sund: Hold pauser
    • Gå på ferie med ro i sindet
    • Brug 3 minutters forberedelse på at få succes
    • Få overblik over næste uges opgaver
    • Hold fokus på én opgave
    • Skriv alle opgaver på samme liste
    • Hjælp til selvhjælp
    • Vær ikke altid perfektionist
    • Tør du sige hasta la vista, baby?
  • Spørgsmål?

Tips og tricks fra kurset "Personlig planlægning og effektivitet"

Har du styr på dit workspace?

Tips og tricks fra kurset Personlig planlægning og effektivitet.
Hvornår har du sidst ryddet op på dit skrivebord? Og hvor lang tid holdt det? Når det kommer til et ryddet skrivebord er kunsten ikke kun at rydde op og organisere, men også at sørge for at det forbliver organiseret. Og det er ikke kun, fordi det ser pænt ud - det har også en direkte indflydelse på din produktivitet!

Ryd op!
At  optimere dine arbejdsprocesser og øge din effektivitet handler ikke kun om at strømline din tid, kalender og indbakke. Dit såkaldte workspace skal også under kærlig behandling. ​Tænk bare på, hvor meget tid du bruger foran skrivebordet. Et overfyldt bord med stakkevis af papirer, post-its og uåbnede breve udsender unødvendige stresssignaler og demotivation. Visuelt rod påvirker vores motivationscentre, og kan få en arbejdsopgave til at fremstå mere uoverkommelig, end den behøver at være. Så der er ingen undskyldning. Få styr på det skrivebord!

Sådan kommer du godt i gang
Virker det helt uoverskueligt? Fortvivl ej. Start med følgende tre gode vaner, så er du allerede godt på vej!
  1. Først og fremmes skal du skille dig af med al unødvendigt fyld. Sørg for at alle elementer på dit skrivebord har et "hjem". På den måde ved du altid, hvor klipsemaskinen står, hvor kuglepennen skal hen efter brug, eller hvor du har lagt din kalender. Hvis der lander nye ting på dit skrivebord hen ad vejen, så tag stilling med det samme: Giv det et hjem, eller smid det ud.
  2. Glem alt om post-its, og brug i stedet 5-10 minutter hver morgen på at lave en to-do-liste for dagen. På den måde har du alle gøremål samlet ét sted og kan forholde dig til dem én ad gangen.
  3. Få ​sat dine løse papirer i mapper, eller smid dem ud. Vær ikke bange for at være konsekvent her. En af de største faldgruber, når det kommer til produktivitet, er når vi er bange for at sige nej eller smide ud. Lad være med at gemme på papirer eller mapper, fordi du ikke tør give slip på dem. Hvis det er noget, du skal bruge, så put det i en mappe, og find en plads til det. Hvis ikke, så smid det ud.​​
Klik her og læs mere om kurset!
Vil du gerne blive endnu klogere på personlig planlægning? Klik på knappen til venstre og læs mere om kursusdatoer, priser og tilmelding.
Proudly powered by Weebly